tisdag 13 november 2007

Rendevouz hos läkaren, och "skoldag"...

Idag fick jag en akuttid hos läkaren (min vanliga läkare var uppbokad till 30/11). Jag tänkte jag skulle prata ryggont, lunginflamation och bihåledito.
När jag väl får träffa läkaren 15 minuter för sent tittar han på mig, ber mig ta av mig kläderna och säger att han snart är tillbaka. Ytterligare en kvart senare är han tillbaka, ber mig förklara skillnaden mellan värmlands län och värmlands landskap. Räknar efter vilken kota jag har ont i, avfärdar det med en låsning, lyssnar på mina lungor och säger att jag har irriterade luftvägar. 15 minuter senare har jag en uppmaning att gå till apoteket och köpa Ipren för ryggen och ta ut penicillin mot hostan.

Jag känner mig blåst!

I morse gick jag till skolan. Var rikigt sugen på att komma dit och ta tag i saker och få något gjort. Helgen vid mitt vattenhål hade fuktat mina läppar ordentligt. Väl där står några ord på tavlan "Elias, ring Mamak". Vid det samtalet får vi reda på att vår lärare inte kan vara med på lektionen, vi ska istället ta itu med ett grupparbete vi ska göra. Vår grupp var dock näst intill klara med arbetet, så en timme senare gick jag därifrån. Känns jävligt surt att sitta på ett tåg 2 timmar och betala 200 och lämna någon jag saknar otroligt, för att vara i skolan en timme och sen gå hem.. Sjukt!

Jag känner mig blåst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar