onsdag 28 november 2007

På fastande mage..

Det har blivit lite av ett stående skämt.. "Bäst att du äter så du inte blir irriterad".

Tror dock det ligger väldigt mycket i det.. Tog sovmorgon idag och har nyligen varit iväg och inhandlat frukost. Igårkväll åt jag inget, för jag var alldeles matt, hade ont i magen och mådde illa. Kom bara plötsligt, men gick över efter en stund.

Så nu i kön när jag skulle betala står jag med mina stora lurar på mig och poppar nån rolig musik. Kön är lite speciell på det här stället. Det är som en kö, som delar upp sig längre fram till två kassor.

Bakom mig dyker nu en polsk gubbe upp. Det första jag känner är att han pokar mig med vagnen i sidan. Jag bryr mig inte mer om det utan sneglar över axeln efter beröringen som av en reflex. I min glaskupa av ultrasoniskt dunkande hör jag förståss ingenting.

Det går en liten stund och jag får ännu en breddning av vagnen i sidan. Denna gång ganska hårt. Jag tar av mig lurarna och vänder mig om. Där står gubben och viftar med armarna och ryter på polska. Av gestiken och de små svenska ord han lyckas klämma fram förstår jag att gubbfan vill dela på kön, så han kommer fram till den vänstra kassan före alla andra.

Inte fan ska han det tänker jag, sätter upp ett finger och säger "En.. EN kö!". Vänder mig om och drar på mig lurarna igen.

Då kommer gubbens dam. Hon flyttar undan alla framför mig och ser till att snika förbi mig när jag skiftar tyngdpunkten till högerfoten.

Vilket jävla sätt!!

Nu ska jag äta mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar