fredag 16 november 2007

Bus som gick åt skogen...

Hade ett jättebra bus på G. Tanken var väl att inte åkat till mitt knytt i helgen. Eller iallafall ville jag få det att verka så. Så i förrgår bestämde jag mig för att busa med henne ändå. Beställde biljetter (hade helst åkt 16:14, men SJ ville inte ge mig några biljetter då).. Sms konversationen löd "jag är med några ur klassen och dricker öl", och det funkade. Konversationen fortsatte med önskningar om att jag var hos henne istället.

Sen gick det åt skogen.
Utanför Hässleholm ber konduktören oss att stiga av. En "påkörning" har skett, och vi måste byta till buss. Saken är den att sista bussen mellan Nässjö och Eksjö går 21:16, alltså 10 minuter efter att man normalt hade varit framme i Nässjö. Så när jag stod där i kylan och väntade på att få en buss att transportera mig med, och framtiden om vägen till Eksjö var enormt oviss så var jag tvungen att förstöra buset och berätta att jag var påväg. SJ hade ju inget skäl att fixa mig ersättningsresa till Eksjö efterssom jag inte hade resplus biljett dit. Så jag trodde jag skulle få försöka få tag på en taxi och övertrassera mitt konto, eller sova på stationen (som tydligen stänger 23:30). Men SJ snubbarna fixade mig en taxi alldeles gratis iallafall. Så egentligen hade jag inte behövt avslöja mitt bus ju.. Men jag hoppas det ändå var uppskattat. Lite iallafall..

Nu ska jag fortsätta dammsuga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar