torsdag 22 november 2007

Dåligt samvete och god mat.

Tror min ringrostighet i köket släppt lite.. Får nog tacka min mentor för det, hon har lärt mig massa knep nu på sistone. Idag blev det thai inspirererat igen. En rätt jag gjorde för ett tag sedan, men som då verkligen inte smakade något vidare. Nu har nåt hänt, för det smakar riktigt smaskens. Även matlådan jag konsumerade tidigare idag, som lagades i början på veckan smakade mumma. Faktiskt så gott att jag gärna hade fått mig lite mer än det som fanns i plastlådan från Ikea.

Om någon vill ha receptet så får ni säga till.

Sen har jag lite dåligt samvete. Skulle ju skriva tenta idag. Kom inte långt alls. Eller nästan ingen vart. Kom på en sån tokigt bra julklappsidé och blev värsta inspirerad. Så jag har suttit nästan hela kvällen och fixat med den. Är ruskigt nöjd med resultatet, och hoppas att det bli en uppskattad gåva.

Blir väldigt få julklappar i år, och verkligen inget dyrbart alls. Tror den jag gör nu blir den som kommer kosta mest. Försöker få in lite tanke bakom dem istället, och kommer göra en del av dem för hand. Tyvärr saknar jag ju allt vad tålamod, finmotorik och artistisk känsla heter, men hoppas på att få lite hjälp med den biten.

Det är inte lätt att vara studerande. Inte ekonomiskt iallafall.
Tänk om jag varit lite smartare när jag hade fast jobb och tjänade grova pengar? Attans vad man får ångra sig nu.

Kom just på att jag kanske borde säga upp mig också!
Får väl plita ihop mailet till min nya chef. Min tjänstledighet går ut i årsskiftet, så ska jag säga upp mig lär jag få göra det innan månaden är slut.

Tror jag ska försöka bli av med mitt extrajobb också. Har varit anställd där i två månader men bara fått jobba tre pass. Känns inte meningsfullt alls att gå omkring och vänta på att de ska ringa in mig på jobb och aldrig veta säkert när jag ska bli "tvungen" att jobba, och sen få dåligt samvete för att jag redan bokat in mig på annat. Vill inte vara livegen för något som inte ger mig pengar. Får försöka hitta något som är mer regelbundet och faktiskt ger mig något som jag kan ha nytta av.

Det får vara allt för idag. Nu ska jag sov camma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar