måndag 10 december 2007

Talande texter

Det har varit mycket sådant i bloggen tidigare. Talande texter. Textsnuttar som jag associerar med något, och som förhoppningsvis den/det som jag associerar det till, förstår också de vad jag tänker på. Kanske är det inte alldeles klart för den stora massan vad det egentligen innebär, och då får det vara så.. Då är det bara en fin strof att vila ögonen på och vira in tankarna kring.

"Well if you just close your eyes
And just imagine everything's alright
But do not hide your tears
'Cause they were sent to wash away those years"


Visst är det fint? Just detta har Creed plitat ner och vrålat i mina öron ett par gånger hundra gånger. Jag har inte reflekterat över det tidigare, men nu denna gång får det betydelse.

Osså en fråga till er som läser och vill kommentera.. Får man hoppa över Q i bokstavsbloggen?

3 kommentarer:

  1. nej det får man inte... man får ta något på engelska... eller hitta på ett ord på q.

    SvaraRadera
  2. She whispered softly
    To tell a story
    About how she had been wronged
    /.../
    My anger's violent
    But still I'm silent
    When tragedy strikes at home
    I know this decadence Is shared by millions
    Remember you're not alone
    Remember you're not alone


    Åhh... hundratals hundratals gånger har den skivan snurrat i min spelare, jag har skrikit i kapp med dem ;) Spår 8,9 och 10 är nog lätt utslitna på plattan, men jag lärde mej i alla fall att programmera min stereo :P
    GRYMT jäkla bra!!

    SvaraRadera
  3. nej för sjutton. q kan vara en viktig bokstav. men som sagt ovan, man får hitta på nåt.
    jag tror att jag hade Q8 på min, fast jag minns inte

    SvaraRadera