tisdag 4 december 2007

Helgblogg

Pga tekniska omständigheter i detta gripenhus får ni hålla tillgodo med en helgblogg idag istället för som brukligt, dagen efter helgen.

Denna helgen var en sån där helg som man INTE vill ska ta slut. Ni vet det finns helger som man inte vill ska ta slut, osså finns det de helger man INTE vill ska ta slut. Just denna helgen bjöd på en mängd ingredienser som tillsammans kokade ihop en soppa som man vill leva länge på.

I fredags kväll kom min sötnos på besök, vi tog en rask promenad genom stan och smakade på lite julstämning. Det blev även lite bilder av det hela, som du får kika på nedan. Sedan bar det av hemmåt. Via City Gross förstås, för man bör ju ha lite mat i magen. Lammkotletter och provencalsk klyftpotatis förgyllde kvällens mysande.

Jul i Malmö


Regnig lördag spenderades med lite pyssel och film. Vi käkade kyckling innan det bar sig av mot Helsingborg och det egentliga syftet med lördagen, Winnerbäcks konsert. Jag måste säga att jag är smått besviken över det hela. Även om Winnerbäck är Winnerbäck hade lokalen mycket att önska. En gymnastiklokal är inte direkt gjord för att spela musik i, och tyvärr märktes det lite för väl. Ljudet ekade mellan väggar och tak, och ljuset var mer än undermåligt för en konsert av den digniteten. Själva framträdandet däremot var mycket väl värt resan. Även sällskapet var underbart. Stå och kramas till Winnerbäcks många tänkvärda ord och mysiga strofer gav mer än ett extraslag i hjärtat.

Winnerbäck Helsingborg 2007



Söndagen vigdes nästan helt och hållet till shopping. Även om det inte är jag själv som köper allt så är det något av min favoritsyssla. Hjälpa någon shoppa, eller bara stämningen av nyförvärv och att se alla människor på stan, är fantastiskt mysigt. Jag tror den spenderade även tyckte det var lite kul, och jag hoppas det sker oftare.

Efter några timmar på stan är det inte så att man orkar ställa sig och laga mat, så istället blev det pizza.

Det har även julpyntats hos mig i helgen. En julstjärna har jag fått i mitt fönster, och "pumlor" hängda i Ikeas trearmade taklampa. Det är nästan så man känner julens pepparkaksdoftande närvaro.

Snart ännu en helg. Förhoppningsvis minst lika underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar