onsdag 19 december 2007

Q - Qoutes

Med tanke på blogginlägget bara några rader nedanför blir ju denna blogg smått fånig, men för att fylla ut bokstaven Q får vi använda oss av det engelska ordet "quotes".

Jag har någon slags förkärlek till att sno andras texter. Det brukar gå till så att jag har någon slags känsla i magen, eller något jag vill få sagt som jag inte vill säga, eller något jag har sagt, men verkligen vill understryka allvaret i. Sen råkar jag lyssna på en låt, eller snarare en textrad i en låt, som bara dyker upp vid ett väl valt tillfälle. Raden låter som att den helt magiskt passar in på min tanke just då, och efter lite googlande inser jag kanske att resten av låten egentligen handlar om något helt annat, men snor man de där små raderna ur sitt sammanhang kan de lätt tolkas och formas som det jag har i hjärnan. Sen får de här raderna publiceras på väl valt ställe.. En del skickas via mail till personen det berör. Andra hamnar här direkt. Sen är det bara att hoppas att den jag har i åtanke ser det, tolkar det på samma sätt, och förhoppningsvis tar åt sig. :)

Det känns ibland riktigt löjligt att skicka ett citat till någon som kanske svarar med "oj vad fint, har du skrivit det själv?". Då är det bara att krypa till korset och säga "nej, någon annan han före!" Men tanken är god, det finns en tanke bakom och inte bara något lösryckt. Tänk om man bara kund förmå sig att formulera allt det där själv istället. Att kunna stå för det och säga "ja, jag skrev det just nu, och orden är till dig!".

Självklart måste jag ju lägga till ett citat till denna blogg.
Känslan i magen är saknad. Jag känner mig riktigt needy efter uppmärksamhet, fina ord, lugnande betryggande leenden, närhet och någon slags betryggande vaggning.

Texten som dyker upp när jag slår på min Mp3 spelare och fladdrar lite mellan låtarna är:

You are the strength, that keeps me walking.
You are the hope, that keeps me trusting.
You are the light to my soul.
You are my purpose... you're everything.

Cause you're all I want, You're all I need
You're everything, everything
You're all I want your all I need
- Lifehouse / Everything

Texten denna gång är riktigt smörsliskig. Kan säkert anses skrämmande och "för mycket". Men faktum är, att ibland tänker jag så. Det känns så. Jag tycker så förbaskat mycket om den människa jag har i åtanke att jag själv blir lite rädd.

Det är så det går till, när jag snor någons text...

1 kommentar:

  1. Alla sätt som man kan använda, för att uttrycka vad man känner och tycker är bra sätt, oavsett vem som satt ord på det.

    SvaraRadera