onsdag 26 december 2007

Juldagen!

Juldagen var traditionsenligt en kopia av julafton. Utan presenterna. Vi hämtade mormor och åt resterna från julbordet. Det var ungefär lika gott som dagen innan, fast uppvärmt. Sen en tid av tristess, sen ris a'la malta, sen tristess igen.

Men sen åkte jag till Robert i Karlskoga. Vi skulle ut hade vi tänkt. Vi satt först hemma hos honom och drack vin, åt salta pinnar och skumtomtar. Det var jag, Robert och Olov. Redan runt 20 så åkte vi ner till Red Brick. Det var ganska mycket folk, men jag kände inte igen en enda.
Efter en stund kom Linda dit, men då var det så mycket kö att det inte var lönt att försöka komma in. Regnade gjorde det ju också.

Linda stackarn fick vänta utanför en stund, för vi var inte redo att gå. Jag var påväg till toaletten, sen när jag kom tillbaka hade jag fått en ny öl. Hon tog någon vända upp mot Wickan, och där var det ingen kö. Så efter mild övertalning gick vi vidare mot Wickan. Det var massa roligt. Få dansa lite för en gångs skull. Kände inte en enda här heller.. Kände väl igen några enstaka, men ingen sån som man har haft kontakt med alls.

Sen när de stängde blev det en pizza på Black & White. Sen skulle vi dela taxi hem. Men det var minst 40 minuters väntetid, och även om det regnade irriterande så började vi gå. Det tog inte mer än 20-25 minuter att gå, och det var skönt att komma hem.

Sen fick stackars Robert hålla mig sällskap i väntandet på att telefonen skulle ringa. Det var det enda jag bad om, och förtydligade flera gånger hur viktigt det var för mig. Jag vet inte hur det är med allmänheten, men när något som är viktigt för mig inte respekteras, då blir jag oerhört besviken!

Något samtal blev det inte.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte riktigt förstå hur dina ord ska tolkas, men det känns som det är en besviken och deppig Pär som skriver idag. Eller rättare sagt; det känns som du varit det hela julen =/

    Hoppas du får komma dit du vill snart, och vila huvudet i det knä du saknar. Du är bra vännen, var rädd om dej.

    SvaraRadera