torsdag 20 december 2007

LIA

Det finns något inom KY (kvalificerad yrkesutbildning)-världen som kallas för LIA (lärande i arbete). Det handlar om en praktik som man ska genomföra för att få in en fot i branschen man utbildar sig inom, och förhoppningsvis ska det också leda till ett arbete direkt efter utbildningen.

På vårt program ska vi ha två sådana. En på sex veckor under andra terminen, samt en på 20 veckor sista terminen (dvs hela den sista terminen). Så det är ju ganska viktigt att man hittar en plats som passar en. Det är väl näst intill livsavgörande.

Idag fick jag ännu lite bättre magkänska angående min LIA plats. Träffade ansvarige för den avdelningen (kan man säga avdelning när företaget har 10 anställda?) över en latte och han verkar enbart positiv. Själva grejen med att han skrivit in min praktiktid i kalendern är väl bara det ett tecken på att det är grönt? Vi ska dessutm skriva sekretessförbindelse, och han vill ha med mig på deras utbildningsrundor i mars.

Vad ska jag jobba med då?
Festivaler förstås!

4 kommentarer: