måndag 24 december 2007

Julklappsöppnande...

Så, efter att ha dödat 1½ timme med att slumra på maten och sett ett lika trist Kalle som alla år, så var det dags att öppna julklappar.

Jag med mina hemmagjorda diton kände väl nästan lite ångest inför hur de skulle te sig inför den övriga skarans köpta. Men det visade sig att mina var mest genomtänkta och med mest omsorg, iallafall utefter min egen strängt subjektiva bedömning.

Förutom de klappar jag redan nämnt från Leena och Robert (som såklart står utanför ovanstående bedömning) fick jag:

En fin tröjja av syster
En ljusstake för värmeljus av bror
En osthyvel av gammal typ med bara en ståltråd av mor
Ett karottunderlägg i aluminium i form av ett pussel av mor
Två handdukar med guldgranar på av mor
En inom/utomhus termometer av mor
En grilltermometer/timer av mor
En vitlöksskalare av mor
En fruktskål av mor
En lökhållare av mor
Två förvaringsmojänger för smutstvätt av mor
En tårtspade av mor
Ett presentkort på Ikea för 300 av mormor

Det verkar som att min familj inte riktigt känner mig, eller lägger åtminstone inte ner nån tid på att köpa nåt genomtänkt bara till mig. Men nu ska vi inte tjura. Jag fick ju iallafall inte en fake öppenspis med fakevärme i.

Ta mig härifrån. Snälla!

1 kommentar:

  1. En fakespis hade varit en höjdare för mig, det kanske man skulle ha önskat sig =). För övrigt så får man vara tacksam att folk iaf har lagt tid på att köpa presenter, även om de inte har prickat in din personlighet. Ett tips till nästa år, önska dig väldigt specifika saker (även om det oftast är roligare med överraskningar).

    SvaraRadera