måndag 24 december 2007

Julaftons morgon...

Julafton är här!

Tänk om det kändes lika exhalterande som när man var liten. Sådär så man inte riktigt visste vart man skulle ta vägen, och sådär så man var alldeles nerlusad av julstämning ända in i hjärteroten.

Här är det total avsaknad av julstämning. Jag har just skalat 2 kilo potatis, och ska väl ta itu med nästa rätt på julbordet om en lite stund. Undrans vad som ska förberedas nu?

Efterssom jag alltid blir som ett litet barn när det kommer till presenter (mest att ge bort, tro det eller ej) och liknande har jag redan smygstartat på paketöppnandet. Leena och jag öppnade våra över MSN i natt. Jag fick en fin röd t-shirt med en gammeldags mikrofon tryckt på ena sidan. Jättestilig! Sen fick jag två biljetter till kent i Mars. Massa fin julklapp. Nackdelen är att damen verkligen inte tål dem, så jag får helt enkelt leta upp något annat sällskap.

Är du sugen på att se kent? Du kan väl kommentera med någon slags motivering till varför just du ska följa med, så har jag nån dragning sen. 22 mars i Malmö är det iallafall. Du får stå för resan, så fixar jag biljetterna. Mitt golv går att sova på!

Tjuvöppnade faktikt julklappen från Robert tidigt i morse också. En cool t-shirt med trycket "spank the monkey" och en apa som.. Ja.. Vad han nu gör.. Hoppas Robert blir glad över sin bok han ska få av mig. "Att läsa tankar" hette den, tyckte den verkade lite som han. Har fått för mig att han gillar att analysera människor på något sätt.

Ris a'la malta ligger tydligen på min lott. Så.. Tillbaka till köket!

1 kommentar:

  1. jag jag jag. jag ska gifta mig med jocke berg.
    tyvärr är jag i frankrike den där dagen men jag kan tänka mig att åka hem för konserten

    SvaraRadera