söndag 2 september 2007

Fotat och varit på Ikea

När jag igår kikade runt på nätet efter saker att göra här i stan hittade jag en annons om att Malmös Klätterklubb skulle ha Bouldring tävling idag. Typiskt roligt tänkte jag, och kastade på mig väskan och åkte ut och fotade.

Resultatet har du här:


Malmö Boulder

Sen skulle jag ta mig till Ikea tänkte jag, för att kika lite på eventuell inredning till min nya lägenhet som jag fått. På väg dit var det en massa skojjiga hus. Malmö är fullt av gamla tegelbyggnader. Enligt nån turistbroschyr jag hittade är det gamla industribyggnaders som gjorts om till bostadshus. Så jag fotade lite till:


Malmö Byggnader

Sen var jag alltså på Ikea. Hittade en hel del som jag skulle vilja köpa till lägenheten.
Men jag kommer nog satsa på säng. Har bara två 90cm bottnar hos syster. Skulle nog vilja ha en 120 eller en 140. Jag har fortfarande lite svårt att se lägenheten framför mig. Så det är svårt att möblera i huvudet. Men lite fick jag allt med mig. Finns många fina idéer men alldeles för lite pengar.




Sen läste jag en massa grupp psykologi. Ganska intressant, men allt är ju självklarheter. Dock i text och formulerat av nån teoretiker. Tungt att läsa är det också. Men det är väl bara att traggla sig igenom det!

Kvällen har sen gått åt till att se en film jag hyrt, som visar sig vara en annan film än den det skulle vara. De har alltså gett mig fel skiva hos uthyraren. Så jag såg "Linas kvällsbok" igen istället. Ganska underhållande.

Jag har smsats och längtat. Har käkat chips och dip (men det var rester från igår, så det är ok). Jag har fått galet telefonsamtal och käkat smörgåsar. Jag har zappat tv och laddat upp bilder. Nu ser jag på CSI och imorgon bitti ska jag tvätta.

Sen ska jag fylla på min karta med kryss och ringar och siffror. För snart får jag en skatt!

3 kommentarer:

  1. En hel del bra bilder lyckades du knäppa. Vältränade dom där klätterpojkarna minsann. Mmmmm men en skatt få man bara om man klarat tillräckligt många uppdrag.

    SvaraRadera
  2. Därför jag tänkte bli en klätterpojke.. :) Många uppdrag blir det, och förhoppningsvis klarar jag av dem.

    SvaraRadera
  3. Hm, nu blir jag ju hysteriskt nyfiken på din nedräkning :) Är det bara räkning fram till fredag och helg, eller är dedt nåt speciellt som händer på fredan? *nyfiken i en strut ;)*

    SvaraRadera