torsdag 30 augusti 2007

Nedstämd

Jag mår väldigt bra!
Jag känner att valet att ta mig till Malmö och plugga var helt rätt. Jag känner att saker som jag tidigare känt som stora problem (bostad, flytt av saker etc) börjar lösa sig och flyta på ganska bra utan att jag behöver göra något speciellt åt det. Jag fullständigt bombarderas av underbara sms och mysiga telefonsamtal från någon speciell, och också från mina vänner som vill veta hur jag mår. Jag har ett pirr i magen och en längtan.

Men ändå känner jag mig nedstämd.

Det kom plötsligt när jag var påväg hem. Med insikten att jag nu har fyra dagar ledigt, och det enda jag har inplanerat är att jag ska sitta på min säng och läsa min kursliteratur. Vi har inte kommit riktigt så långt än att vi träffas utanför skolan. Vi har inte ens växlat nummer, för vi har samlat ihop dem på en lista som administratören på skolan skulle skriva in och lämna ut. Så dem kan jag inte ringa och kolla med. Någon annan här i stan känner jag inte heller än.

Jag vet att de här fyra dagarna kommer gå ganska fort.. Jag kommer läsa min literatur, jag kommer knalla på stan eller i Mobilia (köpcenter), jag kommer sitta på nåt café och stirra rakt ut. Jag kommer spendera alldeles för mycket pengar, för det är det jag gör när jag har tråkigt. Köper saker jag egentligen inte behöver, för att jag ska ha något att göra när jag leker med det. Jag kommer troligen till och med ha dåligt samvete för att jag inte pluggade så mycket som jag kanske borde. Och sen kommer det vara tisdag igen.

Men just nu känns det lite för långt och tråkigt dit.

Men jag ska rycka upp mig.

5 kommentarer:

  1. Vet precis vart den känslan växer, varit där alldeles för ofta. Men snart kommer dom dagarna knappt att exixtera, och du kliar dig i huvudet och undrar hur du ska hinna med att träffa allt och alla som du vill.
    *kittlar lite för att du ska le*

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, vilka ord jag kan ge dej. Att säga att jag vet hur det är känns allt för klyschigt. Att säga att det går över och du kommer lära känna folket och få fullt upp, känns sådär kräkpositivt. Så jag vet inte vad jag ska säga när deppigheten biter dej i kinden, mer än att jag tänker på dej, jag är oftast bara en telefon bort, du betyder och är vacker och speciell. Glöm aldrig det.
    Värme till dej.

    SvaraRadera
  3. Ehm.. och oj vad fel det blir när man klurar för länge på en kommentar och skriver paralellt med en annan med det motsatta budskapet.. hm..

    SvaraRadera
  4. jag e en klycha.. sååå tokigt!

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte detta faktiskt blev lite roligt.. :) Men båda fungera ganska bra. Blir lite mer uppåt av allt. Tänk om solen kunde titta fram också...

    SvaraRadera