måndag 27 augusti 2007

Slö dag!

Idag har det kännts riktigt slött. Det är måndag, men känns som helg!

Jag har varit iväg och kikat på en lägenhet idag. Nybyggda studentbostäder en busshållplats från Rosengård Centrum. Jag frågade damen hur de tänkte när de byggde de där, men hon förklarade att det är på andra sidan Amiralsgatan (stor väg mitt genom Rosengård) som det varit bråk och problem.

Det var iallafall riktigt tokfina lägenheter, och med balkong!

Jag mailade nyss och sade att jag ville ha en. Vi får väl se när de hör av sig, men som jag fattade det när jag var där är det bra att komma ner och skriva på, så får jag flytta in den 5e september.

Vill man kika på dem så har de en bra site här: http://www.studenthusetgripen.se

Efter det ramlade jag in in en cd butik på gatan. Som säljer massa nytt och begagnat.. Fastnade för två gamla filmer som jag gärna ser igen, och som får gå med i min samling av DVDer (inte så stor, men man får ju fylla på den så den blir det nån gång).


Sen klippte jag mig. Det var välbehövligt. Det gjorde jag också på gatan där jag bor.
Det var en helt ok klippning för 130 kr. Han rakade mig dessutom med kniv, så det var lite nice. Ni ser resultatet här nere..



När jag kom hem låg det ett brev från CSN till mig.
Första utbetalningen hade kommit, och jag var förståss tvungen ner på stan och ta ut dem. Hade det inte varit en sån jäklarns kö hade jag även hunnit in på Nordea (som är mitt kontor) för att sätta in dem igen. Men de han stänga, så nu ragglar jag runt med 9 lakan i femhundringar i plånboken. Inte så sensuellt kanske.

På vägen hem handlade jag lite mat. Så nu ska jag laga till den så det slipper kurra i kistan.
Jag har insett att alla mina nya fina matlådor är nedpackade i någon kartong i Göteborg, så jag får lösa det på annat sätt sålänge.

Sen ska jag läsa lite organisatonsteori.

Sen ska jag ringa någon jag tycker om, bara för att få höra en röst!

4 kommentarer:

  1. Hm, menade du att det bara är att komma ner och skriva på, eller att det är bra om du gör det? Oavsett, sjukt bra om du kan få eget så snart :)
    Najs klippning dessutom, och jisses va söt du var på det där gamla fotot med brillor - me like :)

    SvaraRadera
  2. Det ska förståss stå "bara", men min dator gör som den vill.

    Skulle inte du sova? :)

    SvaraRadera
  3. Jo, nu ska jag totaldäcka, men jag var ju tvungen att läsa lite bloggar och skriva lite blogg först. Det finns ju vissa grundläggande internetbehov som faktiskt inte går att förbise :)

    SvaraRadera
  4. Looooooooking good!!!
    9k inte illa, men hur ska du klara dig med dessa fickpengar hela månaden?

    Du vet det kommer vara mycket månad kvar i slutet på pengarna. :)

    //BBB For teh Win!

    SvaraRadera