söndag 26 augusti 2007

Sveriges tre största städer på mindre än 24 timmar

Så var jag "hemma" igen.. Hoppas att jag snart ser Malmö som hemma på riktigt.

Har spenderat lördag-söndag åt att flytta mina grejjer från lägenheten i Stockholm till systers garage i Göteborg. Så när jag kom hem 04:30 i fredags efter festivalen fick jag sova några timmar. Sen upp tiiidigt och kasta mig på tåget 8:14. Så tidigt att jag nästan försov mig, och så till den milda grad att jag fick åka i festivalkläderna (uuush, snart dusch)..

13:30 ca var jag således i Stockholm.
Lägenheten såg ut som ett bombnedslag, så samtidigt som allt skulle packas i kartonger och bäras ut i kärran, så skulle det städas. Som tur var mötte mor och lillebror upp i storstaden och vi hämtade kärran och började trixa. Bror och jag packade och bar ut i kärran (och kastade förståss, massor), medans mor succesivt städade alla utrymmen.

Efter 15 ringde Terese. En tjej som skulle titta på lägenheten. Om allt gick som det skulle kunde jag lämna nycklarna där och då, och sen var ännu ett problem ur världen. Det var mycket tveksamt där ett tag. Många kommentarer åt hållet "njaa, jobbigt med nedre botten" osv. Men de gick iväg och käkade lite mat på Råcksta krog, och kom en timme senare och sa att hon ville ha den iallafall.

23:00 ca bär det iväg mot Göteborg.
Via McDonalds i Västberga förstås. Med en halvfull kärra på snirkliga vägar tar vi oss nedåt götet. Jag sov ganska mycket av resan, mest för att jag inte hade så mycket annat att företa mig, men också för att jag var väldans trött. Har nog aldrig haft så ont i nacken som när jag vaknade till efter ett sov-stint med huvudet på tvn i baksätet bredvid mig. Lillebror som just i förra veckan fick sitt körkort turas om med mor att köra. Måste säga att jag allt var rätt nervös där ett tag när han tog över spakarna.

06:00 ca är vi nere i Kållered utanför Göteborg.
Det tog längre tid än någon räknat med, men äntligen är vi framme. Vi ställer ekipaget utanför på gatan och ragglar in och kastar oss på sängarna. Vid 8 tiden ringer min klocka. King of Snooze som jag är låter jag den ringa i nästan en timme innan jag orkar sätta mig upp och kolla när det går några tåg neråt Malmö. Sen blir det fart. Bror vaknar och vi börjar rensa förrådet och flytta in kartongerna. 13:35 går tåget, och innan dess ska det hinnas flytta in grejjer och lämna kärra i Surte. Men det går vägen. Vi hinner till och med att äta lite fika på centralen innan tåget går.

Sedan 16:50 ca är jag i Malmö igen.
Detta som jag numera ska kalla min hemstad. Saknar dock både hem och vänner för att det ska få kallas det.. Men det kommer väl?!

Ett problem i taget!

4 kommentarer:

  1. Ehm, kan du vänta en fyra månader sådär så har du ju en vän i trakten i alla fall :D Men förhoppningsvis, sannolikt och garanterat har du redan fixat ihop ett stadigt nätverk tills dess, så då blir det väl jag som blir utbölingen ;)

    SvaraRadera
  2. Det där fixar du...va lika charmig som första gången du träffa mig bara =) Jag tror inte att det blir ett problem... ;)

    SvaraRadera
  3. Misstänker att det snart blir flytt igen, när du får en av alla lgh du har visat intresse för. Jag har juh dessutom i ett svagt ögonblick lovat att hjälpa till och bära. *ler*

    SvaraRadera
  4. Malmö är världens mysigaste stad att vara hemma i.

    Jag tror du kommer trivas. Även i Rosengård :)

    SvaraRadera