måndag 13 augusti 2007

2 dagar kvar...

Nu sitter jag på nålar på jobbet.

Om 2 dagar tar jag tåget ner till Malmö för att byta bana i livet.

Det är mycket som ska göras. Just nu kastar jag 6453 mail som jag ansett varit viktiga att spara genom åren här på jobbet. Det tar lite emot att rensa så kraftigt. Men jag kommer nog inte tillbaka mer. Och gör jag det så är inte mail från 2004 så himla intressanta ändå. (tror jag gjorde en sån här resning redan 2006, så det är inte så många mail kvar som det kunde ha varit).

Jag tror att detta är ungefär det jag kommer göra de sista dagarna. Rensa skrivbord och mail. Fundera på vad jag kan få plats med i packningen ner till Malmö och allmänt slappa. Fika och hälsa på alla människor jag kommer sakna när jag slutar.

Idag ska jag också äta lunch med en kompis, och kanske fika med Zarah. Sen måste jag hem och packa en massa. Både i kartonger och i min enorma (host) resväska som ska bli mitt allt de närmaste veckorna (månaderna?).

Imorgon hoppas jag på att hinna ner till Ung08 och säga hej då till "mina poliser" och de andra volontärerna. Sen är det den sista finputsningen på packningen kvar (kasta mat i kylskåpet, göra sig av med soppåsar), och sen bär det av.. Tiiidigt på onsdag morgon (8.45 får räknas som tidigt med all den packningen och med min morgontrötthet), bär det av ner till Malmö med ett Intercity.

Det är vemodigt att lämna allt. Men jag har länge tjatat om tristess och behov av förändring. Kanske är detta min förändring som ska göra att allt går åt rätt håll, och att allt blir som man önskar i livet. Ja, drömma går ju..

Har haft en väldigt trevlig helg med Innie. Vi har varit på Skansen och sett på film. Träffat mina vänner på avslutskvällen och diskuterat vegetarianer med Anders. Sen har vi bara varit. Det är trevligt det också.

Fick just reda på att jag bara ska vara två dagar i veckan på skolan. Tisdagar och Torsdagar. Antar att jag kommer ha en del tid över till "självstuider", och då syftar jag inte riktigt till den typen där man står framför spegeln och kikar. :)

Malmöfestivalen på fredag-lördag. Om jag nu får något svar på säkansvarig därnere.
Skönt med ännu en festival. Det visar på att sommaren inte är helt slut än.

Och vad ska jag göra med allt pirr i magen?!

5 kommentarer:

  1. Pirret i magen ska du bara låta bubbla, det är sånt som gör att man vågar sej på tåget mot ett nytt liv, det är pirret som blir drivkraften när tvårummaren visar sej vara en bunker och lägenhetspolaren stinker bäver. Det är då man plockar fram magpirret och påminner sej själv att "Det är det här jag vill. På riktigt". Sen kan det vara bra och ha i andra situationer också, men det är en annan historia.
    Tack för en fin helg. Trist bara att vargen inte var hemma - fast räven var klart söt ändå :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker självstudier framför spegeln låter mycket roligare..

    SvaraRadera
  3. Man ska inte hålla på med gifta kvinnor. Ok?

    SvaraRadera
  4. Anonym; Tycker det låter som en god idé...

    SvaraRadera
  5. hon är nog inte gifr så länge till...

    SvaraRadera