onsdag 15 augusti 2007

Framme i Malmö

Så där.. Nu är jag framme i Malmö och har flyttat in i mitt nya "hem".
Eva som hon jag bor hos heter är jättetrevlig. Hon jobbar i stan ibland och bor här då. Då sover hon i vardagsrummet, så jag fick ta sovrummet. Fin stor säng och allt. Verkar bli bra det här.

Det var lite meck att åka hit med allt. Min stora ryggsäck, en rullresväska och en stor gym bag, som var större än resväskan. Bagen (med dator, kläder, böcker och kamera i) vägde mer än de två andra tillsammans, och var förståss svårast att bära. Lärde mig något av att åka tunnelbana, och tog därmed taxi från stationen till lägenheten.

Malmö tar emot mig med regn, det är snällt.

Nu ska jag leta rätt på någon butik att köpa kvällsmat i.



Lägenheten i Malmö

3 kommentarer:

  1. Tror du kommer trivas bra.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är dum som flyttar. Nu måste jag vara barnvakt åt Perpotator själv varenda dag... Nåja, kram på dig och lycka till i Skåne. /B

    SvaraRadera
  3. B: Skulle det betydat att mina barnvaktsförsök faktiskt har varit till någon nytta?! :) Jag har försökt tvinga ner honom hit.. Vi får väl se när han kommer.. :)

    L: Det tror jag också.. Tids nog.

    SvaraRadera