fredag 10 augusti 2007

Avslutsfest!

Igårkväll var det dags för den planerade ölen på Mosebacke för att säga hej då till gamla kollegor och nya bekantskaper.
Det var många som dök upp, och det är både trevligt och sorgligt. Trevligt för att jag vet att jag har folk runtomkring mig som bryr sig såpass att de dyker upp på en sådan tillställning. Sorgligt för att jag nu inom kort kommer lämna dem och inte se dem på väldigt länge.
Kommer hålla kontakten med de som vill förståss, och jag hoppas de blir en del.

Jag fick en bok utav mina vänner inom restaurangbranschen. En "Studenternas kokbok". Jag antar att de har mer rutin på att vara stundent än jag, och nudlar kanske inte alltid är så gott, så det var verkligen en uppskattad överraskning. Ska kika närmare i den så jag vet vad jag ska bunkra med för saker i skafferiet.

Som bonus på hela kvällen hade ju Innie kommit på besök kvällen innan. Lite för att vara med och träffa alla mina arbetskamrater, men också för att insupa Stockholm. Jag tycker nog ändå diskussionerna om vegetarianismen med Anders tar poängen för kvällen.

Nu ska jag försöka njuta av en helg utan något speciellt inbokat. Som för att ladda upp inför vad som komma skall.

Malmö på Onsdag mina vänner. Nu är det dags!




Det är nu bara tre arbetsdagar kvar innan jag pyser ner med en ryggsäck kläder till Malmö för att bo, leva, studera, festivaljobba och. ja. Göra sånt man gör normalt.

2 kommentarer:

  1. Mm.. för att träffa dina arbetskamrater och insupa Stocholm, men mest för att träffa dej såklart :)
    Och ja, vegeteriandiskussionen var helt lysande, jag visste inte om jag skulle skratta, gråta eller morra. Men helt klart underhållande. Med lite perspektiv i alla fall ;)

    SvaraRadera
  2. Lycka till killen, det kommer bli jättebra. Börja bara inte prata sådära konstigt... ;)

    SvaraRadera