torsdag 6 september 2007

Uppdrag

Denna vecka har jag gjort en massa uppdrag!


Det började med innan helgen, när jag var så nere för att jag hade så många lediga dagar, och inget att göra. Ingen att träffa och inget planerat. Då kom ett knytt och fyllde min tid med något värdefullt. Jag fick en massa uppdrag som jag skulle utföra, och vid änden av detta, om jag klarade av minst 7 av uppdragen så skulle jag få en skatt!

Vad den här skatten innebar visste man inte riktigt då, men vad gör man inte för en skatt lixom? Redan 10 minuter senare satt jag på bussen för att utföra mitt första uppdrag.

Detta är uppdragen listade:

1. Hitta en karta och notera ner vidare uppdrag
2. Hitta en plats där jag skulle vilja smygpussas
3. Hitta ett äppelträd (efter lite diskussion funkar päronträd också)
4. Hitta en affär vi ska besöka
5. Hitta en utsiktsplats
6. :-)
7. Hitta ett ställe att äta middag
8. Hitta en film att titta på
9. Hitta ett plagg knyttet ska prova
10. Göm något som ska hittas
11. Hitta på en överraskning
12. Boka en tvättid
13. Hitta en fotoautomat
14. Hitta ett fik

Jag har nog nu klurat ut de flesta, dock inte alla. Men sju har jag klarat och ser väldigt mycket fram emot min skatt.

Typiskt bra idé om vad man kan hitta på när man har tråkigt.

3 kommentarer:

  1. det här ska jag så sno. till när jag får en flicka att leka med..

    SvaraRadera
  2. Humm.. kanske ska fråga om lov innan man snor andras ideér herr Perpotator... Men okej, du får.. men skatten får du ordna själv..

    SvaraRadera
  3. Det var det konstigaste jag hört, fråga om lov. Fast det hade jag redan gjort så det så.
    Eller frågat och frågat..

    SvaraRadera