måndag 10 september 2007

Jag fick min skatt!

Tänkte jag skulle försöka förklara vad den där skatten var för något.

Den levererades i en kartong stor som en skokartong. Lyfter man på locket kommer en doft av Leena flygandes. (jag har nog förresten omvärderat detta till att vara det bästa med skatten)

I den ligger en massa busigheter. Längst upp gömde sig biljetterna till Kristoffer. Sen finns en utskriven bild på den tecknade killen med pratbubblan "i'll just pretend to hug you until you get here". Tror Leena sa någon gång att den påminde om mig. Där är en jättefin skattkarta. Sådär svedd i kanterna som en rikig piratkarta! Med kartan kommer löftet om en önskan. Där gömmer sig ett par handbojor. Massageolja med lavendeldoft. En ogenomtänkt blandskiva. En bok som heter "observationer av gussy". En påse polly. Den symboliserar jakten på pollypåsar för att bjuda petter petter på. Baguett biljetter till Malmöfestivalen. En skrivbok med dödskallar på. Ett passerarmband för Malmöfestivalen. Två chai thé påsar. En massa bamseplåster, antar att det är till för att laga sig om man e läässen. En biljett för att få festa på arvikfestivalens efterfest. En jättestor puss och kram klubba. Ett taxikvitto från Helsingborgsfestivalen. Två pennor. Två pins med dödskalle och kortsymboler på. Några värmeljus. Ett gammalt svartvitt kort på Leena. En Läkerol Salvi ask. Ett busskvitto från Malmö. En väldig massa urklippta hjärtan från ett rött papper, med texten "kärlek" och en annan text som beskriver vad man kan byta in just det hjärtat mot, tex mys, kram, osv. Ett par öronproppar från Helsingborg. Ett litet mobilsmycke i form av en sköldpadda. En champagnekork (från mitt första uppdrag), Osså såklart en väldans massa guldpengar i olika format!

Så mycket fantasi som gömmer sig i den där flickans kropp trodde jag inte fanns. Allt detta har något symboliskt värde. Underbart. Jag har inga bättre ord för det än så..

3 kommentarer:

  1. hörrö! det fanns faktiskt en fin t-shirt med tryck i den där skatten oxå!

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra bild!
    http://picasaweb.google.com/par.hedberg/SkattmysMedBusleena/photo#5108563271105165634

    SvaraRadera
  3. Ja, den är fin.. Gillar denna bättre: http://picasaweb.google.com/par.hedberg/SkattmysMedBusleena/photo#5108563275400132946

    Men smaken är som.. Ja..

    Vem är Anonym denna gång då?

    SvaraRadera