torsdag 17 april 2008

Ida från Degerfors

Rockpoet länkar idag till artikeln om ida från degerfors och jag känner att jag måste göra detsamma. Det som hände där är säkert inget unikt för lilla degerfors (eller, nej, det är inte unikt alls). Men jag känner att det är dags att detta också får lite mer tid i rampljuset.

Min tid på orten var kanske inte riktigt lika hemsk som den som Ida nu genomlever. Men Degerfors (och andra bruksorter) är ställen där det är fel att inte vara stöpt i samma form som de andra. Man får plötsligt svårt att överleva om man inte gillar samma saker som alla andra. Det är en hemsk och helt galen filosofi.

Om några veckor är det reunion för min klass. Jag kommer inte åka dit.

1 kommentar:

  1. Mina djupaste tankar säger du. Oj, jag är inte i närheten av så djup som du är/verkar vara. Men visst kan ge det ett försök:)

    SvaraRadera