måndag 21 april 2008

Gruppchef

Har blivit erbjuden en plats som gruppchef för Arvikafestivalens trance scen "Orion". Väldigt roligt förstås, men ändå grubblas och snurras det i huvudet. Här är min "pros and cons" lista:

Fördelar
  1. Självklart ärofyllt att få uppdraget
  2. Möjlighet att avancera om man gör bra ifrån sig
  3. Ett steg uppåt från dikesjobbet rent hierarkiskt
Nackdelar
  1. De flesta av de gamla som jag jobbat med tidigare blir såklart kvar på vintergatan
  2. Kommer ännu längre från min Ell som jag av nåt skäl gärna hade jobbat med
  3. Måste få tag på 20 funktionärer som jag tror är duktiga och jobbsugna
  4. Kanske inte den roligaste scenen (svårt att säga), eller min musiksmak
  5. Vintergatan är förbannat roligt att jobba på
Så som ni ser så väger det lite åt fel håll ännu. Några fina peppningar som kan vända på det?! Hjälp mig och min hjärna lite på traven. Dessutom, om du vill jobba. Kommentera gärna. :)

Nu ska jag försöka lugna hjärnan med ett avsnitt Las Vegas innan det ska sovas. Upp tidigt imorgon och fixa med skolarbetet!

3 kommentarer:

  1. jag förstår inte alls alla nackdelar du har radat upp. se det som förändring, ibland kan det vara fint att få göra något nytt. ibland när en person byter position så kan den människan lysa upp och visa ännu bättre sidor av sig själv. egenskaper som levt i det dolda förut, blommar plötsligen upp.
    ta jobbet och jag är din nummer ett på funktionärslistan (om du inte redan har någon där..)

    SvaraRadera
  2. Tror du kommer sköta dig bra som GC! Vi kan nog ordna så du får stå i diket VTG nån spelning om du vill, *ler*

    SvaraRadera
  3. klart du ska ta GC jobbet! superduper ju! förstår vad du menar med nackdelarna dock, Orion skiljer sig ju ganska markant ifrån övriga scener och har inte samma action som VTG eller Apollo. Men se det som nåt nytt, du är ju perfekt som GC och man måste ju börja nånstans och klättra uppåt. En del går från VTG till att stå i inträdet vilket känns ännu mer avlägset. och tänk på att om det regnar och är kallt så är Orion överlägset BÄSTA scenen! dessutom är det närmre till både godis och juice stånden, bara en sådan sak!

    SvaraRadera