fredag 22 februari 2008

Till och med dammtorkat!

Är lite i städtagen idag. Har till och med dammtorkat bakom tvn och i bokhyllan. Nu är det i princip bara lite disk kvar, sen ska jag skölja över badrummet med duschslangen så är det klart.

Imorgon får jag ta tag i tentan. 5 sidor om förvarning och samhällshot. Visst låter det spännande?

Är inte på humör för det idag. Nedstämd, grubblig och trött. Dåligt med sömn och dåliga nyheter. Försöker hålla mig stark men det är fan så svårt. Men denna gång ska jag inte falera!

2 kommentarer:

  1. Hej Pär!
    Ikväll hoppas jag att det inte finns tid för dåliga tankar! Ibland får de jävlarna bara ta och ge sig!! Ikväll gäller det som är före part b, partA(y)! Ja, du kommer att förstå.. =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det ÄR fan så svårt, men glöm inte att man får ta hjälp. Det finns livlinor som även fungerar utanför "Vem vill bli miljonär". Typ Ring en vän ;-)

    Såg på ER förra veckan och fick en väldigt fin anekdot därifrån om en lite pojke som ville lyfta en stor, stor sten. Han frågade sin mamma om han skulle klara att lyfta den själv och fick svaret att visst skulle han det, om han bara använde ALL sin kraft. Han försökte och försökte igen men orkade inte lyfta den och fick till slut be mamma hjälpa honom och konstaterade besviket att han ju inte alls klarade det själv. Mammans svar blev att ibland ligger all ens kraft i att orka be om hjälp.. Tänk på det vännen.

    Kramkalas

    SvaraRadera