måndag 25 februari 2008

Det har jag glömt att berätta...


För ca tio år sedan spelade jag i ett band. Silverfish hette vi och de spelar nog fortfarande tror jag. Jag spelade bas i detta eminenta band, och helt plötsligt var jag nog allt lite coolare än innan.. :)

Hur som, så i fredags var jag på bolaget för att inhandla alkoholen till kvällens fest. När jag steppar in ser jag nån i kassan som liknar någon jag känner igen. Det tar mig en liten stund att fundera ut vem det kan vara utan mössa och vinterkläder, men när jag väl plockat mina öl kommer jag på vem det var. Skickar ett mess till det där tio år gamla mobilnumret och funderar på om det fortfarande gäller.

Det tar en liten stund, men sen får jag ett svar. Visst var det han. Tydligen bor han här i Malmö och jobbar på en IT firma. Snacka om att världen kan vara ganska liten!

Ska bli kul att träffas och höra vad som hänt sen sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar