tisdag 17 juli 2007

Snart hemma igen..

Nu är Arvikfestivalen slut för i år. Jag längtar redan till nästa, även om min kropp har sagt ifrån både en och två gånger. Kanske är man inte stålmannen ändå.. :)

Årets festival var bättre än man kunnat önska. Det var många fina människor med och jobbade, och bytet till den större scenen (Vintergatan för er som varit där) var inte lika allvarigt som man kunde tro. Ibland hade väl ledarskapet något att önska, men till stor del var det ok. Det värsta var nog kanske ändå maten (otippat) eller sörjan som vi valde att kalla den efter ett tag.

Jag träffade en person under festivalen som fann vägen till mitt hjärta på bara några timmar. Hennes leende genomborrar minsta beståndsdel av min kropp, och de vackra gröna ögonen får en att drömma sig bort. Det finns dock en del komplikationer, för varför ska något bara få vara enkelt och fungera felfritt direkt?

Jag hoppas på att det kan bli något bra denna gång. För det här är ett tillfälle jag inte vill gå miste om.

Nu väntar några hektiska veckor för mig. Imorgon åker vi upp till Stockholm och börjar rensa ut lite skräp och packa i kartonger. Måste även hinna med att skriva på papper på jobbet och tvätta kläder. Jag har fortfarande ingenstans att bo i Malmö, så paniken griper tag i mig för varje minut som går. På tisdag åker vi ner till Göteborg för en snabbvisit hos systeryster. Redan på torsdag nästa vecka tar jag mig ner till Helsingborg för att jobba på ännu en festival. Denna gången bor man drägligt och får bättre mat. Dessutom finns hon där. Sedan väntar två veckors jobb och en flytt till någonstans i närheten av Malmö, för att sedan börja plugget den 20e Augusti.

Kram på er. Behöver allt ert stöd nu!

ps. Bilder kommer upp på lämpligt ställe så fort jag har tillgång till ännu lämpligare internetanslutning. Just nu sitter jag och surfar i bilen för att få bra täckning på min mors grannes trådlösa. :) ds.

2 kommentarer:

  1. åh, jag vill också jobba i helsingborg..

    SvaraRadera
  2. Hej Pär !

    Jobbigt att vara kär och vänta på att det ska hända något - att hela situationen ska lösa sig och man får bli så där lyckligt "rusig" i hela kroppen. Skrika ut till hela världen att man älskar personen som tagit ett rejält tag om ens hjärta.

    Hon är verkligen en störtskön tjej ! Håller tummarna för dig, det vet du;)Även om det är en aning komplicerad situation så hoppas jag att den löser sig till din favör. Vill inte se dig olycklig nästa år vi ses , vill se dig galet kärleksrusig vännen !!!

    Kramar i massor ! // Nina - Vintergatan

    SvaraRadera