söndag 22 juli 2007

Och det slutade med att jag grät..

Jag har precis sett en av min absoluta favoritfilmer, "Pay it forward", på tv, och det slutade med att jag grät. Det var flera år sedan jag såg den senast, och hade nästan glömt bort hur bra den är. Den handlar om en pojke som får ett uppdrag av sin lärare i sammhällskunskap. Uppdraget går ut på att han ska hitta på ett sätt att förändra världen, och se till att få det gjort. Pojken kommer på den smarta idén med "skicka vidare" där han först gör tre goda gärningar för tre personer, alla saker så stora att de själva inte klarar av att lösa det. Sedan är det deras tur att göra detsamma. Vet inte om jag ska berätta hur filmen slutar, men den är otrolig bra.

Idag har vi åkt från Stockholm till Kristinehamn, för att mellanlanda. Imorgon bär det iväg mot Göteborg och en dag eller två hos syster.

Ni är många nu som vet hur jag mår, och hur förvirrat allt är. Det känns bra att veta hur fina vänner man har därute. Måste säga att jag är än mer förvirrad idag. Jag försöker att inte ha några förhoppningar om något, men de är svårt, för jag vill ju så gärna. Sällan man träffar någon som är så underbar, eller, faktum är att jag aldrig gjort det tidigare. Vill ringa henne nu, bara för att få höra hennes röst. Känna den lilla närhet man nu kan känna över telefon. Vi har inte hörts så mycket idag, och gissa om jag har abstinens.. :)

Nu ska jag nog börja se en annan bra film. Jag går ju på L-tid. Då kan man inte somna än. :)

Kram underbara människor!

6 kommentarer:

  1. Förvirring e typis dåligt. Inte min mening.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog förvirring kan vara helt ok. Speciellt som det är förenat med en massa magpirr. Då kan jag vara förvirrad hur länge som helst.

    SvaraRadera
  3. mayday är inte singel längre med andra ord

    SvaraRadera
  4. Jag såg också filmen igår, har aldrig sett den förut men grät som en tok... Usch och ve, men bra som attans var den!

    Och du; gå dit hjärtat leder dej

    SvaraRadera
  5. Anonym; jodå, det är jag allt..

    Innie; Det måste som sagt vara en av de bästa filmerna. Han spelar så bra den där killen. o ja, jag ska följa mitt hjärta. Något annat har jag inte planerat.

    SvaraRadera