onsdag 26 mars 2008

Terapi

Tror jag behöver det. Hur gör man?

1 kommentar:

  1. Det är ju pinsamt att jag knappt kan svara på det :S
    För de som är lite mer normala och inte fixar allting bakvägen tror jag det är typ vårdcentralen som gäller. Prata lite snällt med någon om att du behöver en samtalskontakt. Om man bara är "normalstörd" så brukar kuratorerna på VC vara helt ok ;-) Är men däremot helvrickad som undertecknad kan det vara idé att kontakta öppenpsyk, men jag tror att det enligt konstens regler ska gå via VC också egentligen.
    Annars är präster en höjdare, de brukar ha samtal gratis och bra, och nejdå, man måste inte vara knallreligiös eller nåt, de är ju utbildade i samtal.
    Dessutom brukar alltid högskola/universitet ha typ studenthälsa eller nåt, vet dock inte hur din skola har det med sånt?
    Kan vara idé att kolla ungdomsmottagningar, i vissa städer tar de emot upp till 26 års ålder, its worth a try?

    Tja, det var mina snabbsvar. Terapi är bra. Verkligen bra. Precis som du :)
    Kram

    SvaraRadera