torsdag 13 mars 2008

På promenad med döden

Jag ska berätta för er om en ovanligt vanlig dag.

06:05 - Klockan har ringt närmare 5 minuter. Omtöcknad slår jag av den och vänder mig om. Några minuter senare kliver jag ur sängen och spolar vatten i ansiktet. Jag vill piggna till snabbt för att njuta av några sista minuter tillsammans med den jag tänker på just nu. (och nyss). (och nu också faktiskt).
Inga försök att få någon respons från damen ifråga lyckas, och tillslut nöjer jag mig med att ha henne uppkrupen i min famn.

07:15 - Telefonen ringer när jag sitter på bussen. Jag har visst glömt laddaren hos ovan nämnda flicka som jag måste lämna för att jag har nåt som kallas skola att gå till. Jaja. Har en annan telefon hemma att använda i absoluta krisläge, så vi får ta den ett tag. Även om min prinsessa lovar att skicka laddaren.

09:46 - Tåget är framme utan det minsta försening. Tror till och med att den är lite för tidig, för jag hinner med treans buss.

09:57 - Innifrån klassrummet hör jag hur de säger "jahopp.. 15 minuters rast då". Lägligare kan man ju inte direkt komma, när man nu valt att komma försent?

12:10 - Sushi tajm! Inte var det igår, och inte var det heller förra veckan. Kan nog inte komma ihåg när det var sist riktigt. Gott men lite för dyrt för en fattig student. :)

15:30 - Första ölen på Boomers. Jag lyckades lura med mig Elias och Teo, och efter en stund joinade Kent Agent på en bira. Killen på boomers köpte en karaokemixer ur vindrutan på en bil utanför och jag hjälpte till att koppla in den. :)

17:00 - Hemma i lägenheten. Inte varit här på nästan två veckor, och lämnade den med en Taxi väntande och fortfarande packandes väskan. Det luktar surt av gammal vaniljsås, men det kunde ha varit värre.

18:30 - Har slagit på en film. Ringer Leena, för hon lär ju med all säkerhet vara hemma. Nepp, det var hon inte. Så jag fortsätter med filmen innan jag får höra om hennes dag.

20:00 - Försöker få ut något vettigt av de tyska TV kanalerna och börjar istället byta om.

20:55 - Börjar gå mot bussen. Några minuter senare är jag där och inser att jag precis missat en, och nästa kommer om 20 minuter. Yaay. Det blåser och regnar, men vad gör väl det?

21:17 - Ingen buss. Tio minuter senare behagar den komma. En liten, latinamerikansk kvinna närmare 40 gjorde troligen sin första dag.

21:40 - Nere vid Debaser. Ett förband spelar. Men vad gör väl det?
Entré och en öl. Lustigt. Vad gör man på ett uteställe ensam? Med en öl i handen? Joo.. Strosar runt.. Detta stället är så litet, och det är så lite folk, att alla säkert såg att jag gjorde fyra fem varv på mindre än 10 minuter. Men va gör väl de?

21:53 - Får godnattsamtal av söt. Senaste hon varit uppe på hela veckan tror jag. :)

22:10 - Miss Li går på. Spenderar närmaste timmen på att producera nästa blogginlägg.

23:00 - I baren och försöker få ut pengar. De dumma jäklarna får inte till det, och jag blir utan nya CDn med autograf. :(

23:10 - Stället är närmast tomt. Jag tar min jacka och går mot busshållplatsen. 15 minuter till nästa. Fy.. Jag hatar att vänta. Så jag börjar gå. Är framme vid vitemöllegången när jag ser en buss. Nr 5. Den är över 20 minuter sen och jag hinner inte fram till hållplatsen. Går runt hörnet och där står bussen, med två polisbilar och en SUV. "Liten trafikolycka" säger polisen. I bussen sitter samma Latina som plötsligt får en än värre första dag på jobbet. Jag fortsätter gå, och inser att jag lär ju inte få någon buss den närmaste tiden.

23:40 - Passerar Emilstorp i min raska promenad. Nu kommer prövningen. Rosengård by night, with $1000 camera. Det är kusligt mörkt. Har inte ens gått här dagtid, men om jag går fort?! Det vibrerar i fickan och jag får nästan slag. Ett SMS från någon som säger sig känna en blond kille i Malmö som sjunger bra och heter Pär. Jag säger att jag inte känner någon sådan, men får SMS stöd under promenaden. I de mörkaste partierna med översvämmade cykelgångar flåsar det obehagligt i nacken. Är det döden som lurar bakom nästa krön, eller bara en av alla vindpustar?

23:50 - Hemma. Fixa bilder, skriva blogg. Sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar