onsdag 19 mars 2008

Tankeställare..

Läste just lillalos blogg.

Den gav mig en hel del tankeställare. Jag hade inte tänkt att blogga idag, men det är nog ändå på sin plats.

Jag kan inte riktigt samla mina tankar kring inlägget. Mycket av det hon skriver kan nog vara sant. Men jag vill påstå att man också kan vara intresserad. Jag vill ju veta om min näras vänner också utan att det måste vara svartsjuka på gång. Men ibland så är det nog någon slags svarsjuka som kryper fram, ibland mer sällskapsjuka kanske. Ibland vill man bara få höra bra saker för att få självkänslan som kanske är påväg neråt tillbaka.

Vissa saker måste man jobba hårdare på också.

För mig är det nog lättare med kommunikation. Ju mer desto bättre. Säg vad som är ok och inte. Beröm när det är bra och ge kritik när det inte är det.

Jag tror att vi alla har svackor, vilket jag skrivit om tidigare. Vissar har det oftare, andra har det mer sällan. Men det måste få vara ok det också.

Nu rör sig hjärnan sakta. Sov gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar