måndag 24 mars 2008

Påskhelg med Robert och kent

Ska göra ett försök att i korta ordalag summera min påskhelg.

Torsdag
Skola på förmiddagen. Sen lunch med några i klassen. Sen åkte jag hem och väntade på roberto! Vi spenderade kvällen hemma och åt min specialsmörgås med pesto, tomat, parmaskinka, mozarella och balsamico.

Fredag
Trots att det var röd dag och regnade försökte vi oss på att gå på stan. Triangeln fick sig ett besök, och jag fick nya skor. Sen åkte vi och spelade bowling. Jag vann 3 av fyra gånger, men det var oerhört jämnt. Sen var det pizzadags. Några öl och några shottar, sen bar det av till ICE och lite karaoke. Vi drog med oss Anders/Klas/Andreas, och såg till att Nicole fick sig lite miljöombyte. Några timmar senare valde vi att röra på oss, utanför fick vi en lapp av någon som ville att vi skulle gå på deras 80-tals klubb. Det gjorde vi.. 80 tals musik för hela slanten.

Lördag
Förmiddagen fylldes av film och trötthet. Sen handlade vi grejjer till att göra tortillas. Massa gott blev det, och sen var det nästan dags att röra sig mot Baltiska hallen och en konsert med kent. Jag, med min stora kamera, och Robert. Det börjar sådär, med 100 meter kö och bara en entré. Vi står och fryser i nästan 30 minuter, för att åka på nästan hinder. Jag får inte ha med min kamera in, för det är tydligen kameraförbud (vilket tydligen ska ha stått överallt på biljett, hemsida och ticnet). Vakten bad mig åka hem och lämna kameran och återkomma, vilket ju var en omöjlighet när det tar ca 60 minuter ToR och förbandet redan hade börjat spela. 10 minuter senare kommer han fram till att jag kan få lägga in den i garderoben, men då måste jag ha med mig en vakt som ser till att jag verkligen lämnar in den, och han instruerar honom om att, ifall jag tar kort med den så ska han avvisa mig omgående. Med mitt humör i botten tar vi oss ner fram till scen, och vad hittar man där? 100 talet personer med kompaktkameror. Så de var tydligen inte börbjudna iallafall. kent spelar sin repertoar med bravur, och de flesta bra låtarna får vara med. Men det tar riktigt lång tid innan jag släppt bråket med vakten, och efter en stund är konserten slut. Vi tar oss hemmåt direkt, för ingen av oss är sugen på att gå vidare. Hemma ser vi en film och somnar gott.

Söndag
Dagen börjar soligt, och vi bestämmer oss för att detta blir dagen vi besöker Köpenhamn. Tåget över är lite spännande. Första gången på bron. Det är fint väder hela tiden, tills vi kommer genom första tunneln och vi stannar till vid Kastrup. Där är det mulet och småregningt, och så är det även i Köpenhamn. Vi strosar runt några timmar i ett söndagsstängt CPH och bestämmer oss för en öl istället. Hungern sätter in, och vi tar oss tillbaka till Malmö. Sätter oss i baren på Mando Steakhouse och äter en fantastisk rätt. Kött, sparris, pommes och bea. Allt man behöver. :) Sen blev det bowling igen. På grund av träningsvärk och annat går det inte alls lika bra. Som bäst två strike och en spärr på raken, men denna gång vinner nog Robert på totalen. Vi hyr filmen Solstorm, och köper godis för 90:- och beger oss hemåt.

Måndag
Shoppningspree. Två Terry Pratchet på engelska. Två par kalsonger. Ett par dödskallestrumpor. Ett regnställ. Tyvärr hittade jag ingen nice varm mysig huvtröja som jag letade efter. Verkar vara vårkollektion och varmt väder som gäller i butikerna.


Nu ska jag fortsätta lyssna på Fridas planer för min resa till paradiset.

1 kommentar:

  1. Onda vakter tycker jag, de måste vaknat på fel sida eller nåt. Jag promenerade så snällt in med min systemkamera under armen utan att nån bråkade mej med. Konstigheter.

    Men najs med massa bowling, det var typ tre evigheter sen sist. Får styra upp det tror jag. Var rädd om dej fining - kram!

    SvaraRadera