tisdag 29 januari 2008

Varför gör jag detta?

Jag har funderat ganska länge nu på varför jag bloggar egentligen. Från början berodde det på ett behov att få ur sig irritation och frustration, och att inhämta omgivningens åsikter och tankar.

På senare tid har frustrationen falnat och det föreligger bara sjok av tristess eller ledsamhet. Även kommentarerna i stort uteblir. Det är närmare 20 personer som dagligen läser bloggen, men sällan någon som lämnar en kommentar.

Kanske skriver jag mer alldagligt numera, och därför är intresset att kommentera lägre. Vem har behov av att kommentera min vardag? Men å andra sidan. Vem har lust att läsa om den?

Kanske är jag bara i behov av bekräftelse...

5 kommentarer:

  1. Men jag försöker faktiskt kommentera. När jag vågar.. För jag vill läsa. För du är bra.
    -bekräftar, bekräftar, bekräftar-
    *nickar*

    SvaraRadera
  2. vaddå bara. bekräftelse behöver alla. så fortsätt skriva nu. rätt vad det är så är det nån som kommenterar :)

    SvaraRadera
  3. Du ska ju naturligtvis blogga för din skull och det ska ge dig något. Men jag läser din blogg oavsett vad du skriver om, gillar att kika in i din hjärna ju.

    SvaraRadera
  4. Jag läser oxå så du får inte sluta skriva för vad ska jag läsa då??

    SvaraRadera
  5. Du får faktiskt inte sluta...jag kollar in ibland, eller hyfsat ofta, måste ju se hur du har det. Kanske därför jag inte hör av mig så ofta...hm..måste ändra på det=)

    SvaraRadera