måndag 7 januari 2008

Ni luktar!

Igårkväll kom vi äntligen iväg på bio. Vi har försökt fler gånger hela veckan, men det har som inte blivit av. Men så igår åt vi biosnacks och såg "beemovie". Riktigt skoj film! Det fanns några ställen då hela sällskapet skrattade hjärtligt och okontrollerat.

På vägen från bion mötte vi en smått marinerad herre som såg oss på håll och kom fram med orden "jag måste få säga en sak..."
Konversationen i korthet:

-Är ni kära?
-Jaaa, det skulle jag väl säga.
-Jag märker det, alltså det märks!
-Ok..
-Ja alltså.. Ni luktar!
(både leena och jag brister ut i skratt)
-Eller alltså, missförstå mig nu rätt va. Många har försökt, och ingen har riktigt lyckats sätta fingret på vad det är, men ni luktar!
(sen var det dags för oss att gå)
-Gå nu och gift er!

Däremellan han han klämma in att ha varit gift i 39 år och hans fru inte allid tycker så bra om honom, men det är väl sånt där som bara alkisar kan lyckas med.

Nu har Leena åkt hem får att jobba. Vi var uppe halva natten för att få ut det sista av ledigheten och närheten, så när klockan ringde hade vi knappt blundat mer än en timme. Leena tog på sig sitt bästa morgonhumör och klev ner till taxin. Efter följde jag, och döm om förvåning när den faktiskt står där denna gång. Jag går direkt upp och sover vidare tills ganska nyligen, men stackars Leena flickan måste minsann åka tåg och jobba.

Men ni ska veta att det är tomt nu. Jobbigt tomt!

1 kommentar: