tisdag 15 januari 2008

Ångestpengar..

Få saker skapar mer ångest hos mig än pengar.

Jag är den typen av människa där pengar alltid är en bristvara. Hur man än gör och hur man än lever känns det så. Just nu gör jag verkligen inget extravagant.

Jag träffar L så mycket jag kan. Umgås med de vänner jag kan. Unnar mig få saker av ekonomiskt värde. Försöker hitta sätt att få tiden att gå, men den segar sig fram de dagar jag är ensam.

Jag skulle kunna försöka få ett jobb någonstans. Försöka hitta något som ger mig pengar så att jag slipper ha ångest, och kan klara mig på det jag får in.

Men det skulle bara innebära ännu mer tid ensam, då jag inte kan hälsa på L som jag önskar.
Världens dilemman går ihop.

Just nu önskar jag inget annat än att jag studerat färdigt och hade ett jobb som gav mig en vanlig normal lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar