tisdag 13 mars 2007

Vem är jag?

Tänkte att efterssom ingen därute säkert vet vem jag är.. Iallafall inte sådär jättebra.. Så skickar jag in en liten sån här enkät.. Kommer utveckla många av frågorna i senare bloggar..

Namn: Pär (ja, med Ä.. Inget annat)
Mitt andra namn: Magnus (Vem sa att mina föräldrar hade fantasi (se syskon))
Röker jag: njae.. Var tuff en gång när jag var ute och skulle röka.. Drog i mig ett helt paket på samma gång.. Mådde inget vidare sen.. :)
Tror jag på Gud: Så lite det bara går. Har till och med gått ur kyrkan. En vän sa till mig att man tror på Gud om man tror att han inte finns. För då tror man ju ändå på nåt. Men.. Nä..
Ålder: Sen jag var 18 har folk trott att jag är ca 30.. I helgen fick jag höra 32.. Men jag är minsann 24.. Ett tag till..
Född: Ja, uppenbarligen.. I Degerfors dessutom..
Hårfärg: Jag skulle säga "mörkblont" för det är inte mörkt, men det är inte blont heller, om du förstår.. Frisyren varieras från nåt Tintin aktigt till helt platt, beroende på morgonenergin..
Ögonfärg: En relativt trist blå färg.
Familj: En mor, Eva-Lena, bor i Kristineham. Utbildad fritidsledare, men jobbar för tillfället som städerska i Degerfors. En syster, Maria (Pia Maria) som bor i Göteborg med sin pojkvän i en villa. Jobbar som informatör åt Volvo. Utbildad Journalist. En bror Magnus (Pål Magnus) som jobbar som båtbyggare på ett varv i Kristineham. Utbildad möbelsnickare. Min far dog när jag var 10. Cancer.
Vad gör jag helst på fritiden: På fritiden brukar jag träna, jobba med nån webbsida, eller se på film. Inte så oerhört spännande människa.
Favoritmusik: Lyssnar på det mesta. Allt utom dansband kan få mig att svänga på höfterna. Just nu går spelaren varm med Lifehouse, Timbuktu, Five for fighting, Lisa Miskovsy, Maroon 5, John Mayer, Creed, Incubus och säkert nåt mer som jag glömt.
Bästa personlighetsdrag: Jag är en känslomänniska. Har ganska hög grad av empati, och folk i min omvärld brukar kalla mig för DrPhil.
Är jag rolig: Nej, det skulle jag inte påstå. Funderar mest på livet och grubblar över saker som ingen annan grubblar på.. Varför är vattnet blått tex. Detta gör mig möjligen något tillbakadragen och en del har faktiskt nämnt "introvert" även om det känns lite extremt.
Är jag rebell eller följer jag reglerna: Jag följer reglerna alla gånger. Även om jag känt mig lite busigare på sistone och gärna hittar på nåt som ingen förväntat sig.
Har jag någon speciell talang: Nej, ingen vad jag vet.. Jag kan inte stå på händer, inte jonglera, inte bolla med pingisboll i munnen eller spela Für elise på kinden. Inte kan jag busvissla heller även om jag velat det hela mitt liv. Jag kan däremot sjunga.. Litegrann.. Även om det kanske inte räknas som en talang när det stundtals låter oerhört dåligt.. Mer som "köp en trisslott om det låter bra"..
Har jag lätt för att gråta: Ja. Ibland tyvärr alldeles för lätt. Men jag är en jävel på att samla på mig massa skit som inte kommer ut förens nån tycker synd om mig.. Eller om nån är riktigt arg på mig.. Som när jag var liten och jag blev utkastad från gymnastiklektionen när läraren snodde bollen och jag opponerade mig.. När han sen skällde ut mig var det svårt att hålla inne..
Negativa sidor: Jag kan ibland vara lite för snäll. (där kommer boken "konsten att vara snäll" väl till hands). Det hela brukar utspela sig i att jag gör saker, i tron om att man kommer få det tillbaka, osså sitter man där med alldeles för mycket att göra och inga gentjänster.
Vilka tre ord beskriver mig bäst: Snäll, Slarvig och Trött (är alltid trött av någon konstig anledning. Kvittar om jag sover mycket, lite eller en blandning.. Är ändå trött)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar