onsdag 14 mars 2007

Dagens i-lands problem

Tänkte dra igång en följetong.. Ett i-landsproblem från livet..

Jag har nån slags sjuk tvångstanke att alltid ta kvitto när jag köper något. Typ konsum, latten på morgonen osv.. Alla de här kvittona stoppar jag i lämplig ficka och glömmer bort dem lika fort som jag fick dem.. Efter ett tag har man världens berg med kvitton, oftast i vänster bakficka (höger är ju där plånboken bor).. Och vad gör nu detta till ett problem?

Jo, om man är lite slarvig av sig (som jag är) så när man tycker att man får lite för många sådana här kvitton i bakfickan sliter man upp de, (ofta påväg till jobbet på morgonen) och lägger dem på närmaste ställe. Vilket i sin tur resulterar i att det blir högvis med kvitton som dräller över hela lägenheten. Ett annat problem är förståss när man råkat tvätta en samling av de senaste matinköpen och hela tvätten är full med små ludd från dessa fantastiskt onödiga pappersbiter..

Varför inte bara motstå frestelsen när människan bakom kassan, helt ovetandes om mitt psykosociala problem, vänligt frågar om kvitto önskas?

Vart är världen påväg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar