onsdag 8 oktober 2008

att inte kunna sova

Skulle kanske passa på att blogga.. Det är 5 timmar kvar till klockan ringer, och jag får inte en blund i ögonen. Vrider mig och hittar nya ställningar. Av med täcket.. På med täcket.. Ett ben utanför.. Huvudet i fel ände.. Tillbaks på sidan.. Krama en kudde.. Inget verkar hjälpa.

Det är jobbigt ibland när man inte kan somna. Det bara snurrar i huvudet av idéer, spöken, saker som skulle gjorts, saker som kan göras, saker som aldrig kommer ske, saker som borde sagts, saker man borde hållit för sig själv, saker som hittas på, saker som glöms bort.

Jag känner mig lycklig nu. Allt är bra och det är bara att låta tiden ha sin gång. Eller? Mycket i tankarna. Men inte alls mot vad det brukar vara. Nu finns plats för kreativitet, vardag och en gnutta framtid. Stundtals kanske lite mycket historia och mix av dem båda.

Lite som filmen jag såg idag. Ond aning (eng. Premonition). En film där huvudrollsinnehavaren drömmer om en händelse. Vaknar och inser att det inte har hänt, men fortsätter storyn mitt i händelsen nästa natt. Vad är dag, vad är natt, vad är historia, vad är framtid, vad är nutid och vad är sant?

Kanske ska försöka en gång till, med foten på elementet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar