måndag 13 oktober 2008

att bli chockad

Ställde mig på vågen häromdagen. Den visade en ökning på 4-6 kilo sedan innan sommaren, vilket resulterar i att jag nu väger mer än jag någonsin gjort tidigare.

Skrämmande säger jag.

Vill dock förtydliga att inte vikten i sig är något självändamål för mig, men det ger upphov till självransakan och jag har verkligen inte levt nyttigt den senaste tiden.

Godis är vardag, likaså dricka och skräpmat. Såväl kolesterolhalten i blodet stiger, som antalet levnadsår sjunker och pengarna sinar.

Någon måtta får det vara. Kanske dags att dra ner på sockret och hitta en motionsform som inte avskräcker mig helt.

Idéer?

5 kommentarer:

  1. Oy, fatboy! Det är lugnt - snart är det dags för konsultdiet igen. Mmmm extra EXTRA ost.

    Puss!

    ps Det är lugnt - både Masken, Meiman och jag är sympatifeta med dig.

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm känner igen det du skriver!
    Hur ska man få sig i form så man mår bra. Motionera och äta var 3:e timme med halva tallriken med sallad, har jag hört. Men de är ju lättare sagt än gjort.

    SvaraRadera
  3. ja förstår dig precis. Nu bor ju vi utanför gbg. å med tåget tar det 17 min. tyvärr går det inte så ofta. så många gånger blir det buss å då tar det dubbelt så lång tid. de är lite drygt. Fast rä ju ändå rätt nära. men man blir lite sugen på att bosätta sig inne i götet istället. men ja vet inte ja:P allt väl?? har det blivit nån neddragning på skräpmat å socker?

    SvaraRadera
  4. Jag tror att stavgång är något för dig. / Rob

    SvaraRadera