lördag 25 oktober 2008

att bli överraskad (del 2)

Obs! Läs förra inlägget först, som du vill veta hur jag blev överraskad på min födelsedag.


På Brahegatan 2 ligger något som heter "Hotel Amelias Hus" där de första polkagrisarna i Gränna en gång gjordes av Amelia. Numera huserar här ett hotell med fyra stjärnor. 

Vi gick direkt upp till rummet som L fixat, och öppnar dörren. Det är en jättestor dubbelsäng mitt i rummet, och på bordet står ett fruktfat, och en liten flaska sherry och två glas. 

Vi bestämde vad vi ville ha för något till middagen på kvällen, och medan jag informerade receptionen om det, så slog L upp vatten i bubbelkaret. 

Senare på kvällen blev det en mysig middag i restaurangen. 

Dagen efter hade vi bestämt att vi skulle ta en promenad ut till "Skogstornet" eller "Tegnérs torn" som det numera heter. Det skulle vara "en promenad i kupera terräng", och det var det verkligen. Men efter någon timme var vi framme vid det 26 meter höga utsiktstornet. 

Dagen fortsatte med mer promenad, polkagrisar, pizza och fika innan det var dags att ta sig hemåt igen. 

Det var helt klart den bästa födelsedagen jag haft. Det var som så mysigt att inte helt veta vad som skulle hända och att samtidigt få dela det med någon jag tycker fantastiskt mycket om.

Tack fina L för den underbara presenten!

Appropå det, så fick jag ju ett paket också. I det fanns ett par mysiga pyjamasbyxor som jag haft på mig hela dagen hittils. :)

På länken ovan kan ni hitta alla bilderna från uppdraget, och en massa andra bilder också.

1 kommentar:

  1. åh vad söta ni är! det var det bästa födelsedagsfirandet jag nånsin hört talas om, en sån där vacker sak som bara händer i sagorna. fantastiskt!

    SvaraRadera