tisdag 5 juni 2007

Fruktansvärld!

Det var längesedan nu..

Helgen har passerat och den var visserligen hyffsat händelserik, och väldigt rolig, men jag är trött som en Gnutt!

I helgen var det "Förfest" på Fittja äng. Jag jobbade som sjukvårdare och vi hade det ganska lugnt. Men först och främst hade vi otroligt trevligt. Massa folk från Cirkus Cirkör, Subtopia, Burn Out Punks med flera som var där och jobbade och gjorde det hela till en väldigt trevlig tillställning. Festivalens allmänna magkänsla av familjefest och gigantiskt grillparty gjorde inte saken sämre.

Men det tär på krafterna att gå och jobba hela dagarna. Inte för att det är mycket att göra, men det är stimmigt och man är på helspänn mest hela tiden. Lite av charmen, men lite av det jobbiga.

Vi får väl se nu vad som händer den närmaste tiden. Kanske lägger jag kläderna på hyllan redan idag eller imorgon.

Har hittat en perfekt utbildning. Är så exhalterad att jag har svårt att sova om nätterna. Nu får vi bara hoppas att gudarna är goda mot mig och låter mig få en plats därnere. Långt nere i Malmö! Långt bort från datorers surrande, från tunnelbanors stress och från skrivbordscowboyernas rancher. Närmare CSN-stödets undermåliga ersättning, grå hårens slitande och studerandets grubblande. Den som är intresserad av att veta vad jag vill bli när jag blir stor kan läsa om utbildningen här.

Någon som sen har bra kontakter i Malmö får gärna skicka mig några uppmuntrande mess om att människor är människor där också.
Tror livet är påväg någonstans. Bara att ta reda på vart, och följa strömmen. Kanske hämta en paddel och skynda på det lite!

4 kommentarer:

  1. Nämen. visst är det en gutt från Goliat?! Det var länge sen! kul

    SvaraRadera
  2. Precis en sån Gnutt är det.. Letade efter en tröttgnutt, så att det hade passat bättre in, men hittade ingen.. :(

    SvaraRadera
  3. Jag var helt såld på Goliat när jag var liten. Bland annat återstår endast fragment av mitt älskade Goliatspel. Lärorikt och sååå himla spännande… :)

    SvaraRadera
  4. Jo. Gnuttarna har satt spår i min barndom.. Det kom ett tag en ny typ av gnuttar.. Som kom från bergen har jag för mig, som förflyttade sig omärkbart.. De såg lite annorlunda ut också.. Man kunde köpa sådana via tidningen.. :)

    Gillade nog han den långe gnutten bäst.. Som fastnade i ett hål i ett träd när han var liten.. Som de sedan fick dra loss, därför blev han så himla lång!

    SvaraRadera