torsdag 12 februari 2009

X - en skitbokstav

Vad fan är det med X egentligen? Varför tar den bokstaven upp utrymme bland våra andra ganska fina bokstäver? I mina försök att hitta nåt bra att skriva om X hittar jag inget ord som berör mig. För det är ju det jag vill att bokstavsbloggarna ska göra.. Berätta om något som berör mig..

Det allra bästa jag kan komma på är hur irriterande det kan vara med ord som skapats av X som egentligen stavas på helt andra sätt.. I min mening enbart för att få nyttja denna skitbokstav. Eller boxtav kanske..

Ta x-tra tex.. Så stavas det ju inte! Extra innehåller ju dessutom X.. Eckstra är sexigare på nåt sätt.. secksigare.. Eller amerikanarnas xmas.. Ehmm.. Är det för att få bort religionsstämpeln på christmas, så man kan göra om det till enbart en köphysterisk helg?

Det enda X jag gillar är Fridas XXXXX när hon säger hejdå på MSN.. Det betyder ju iallafall nåt bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar