onsdag 19 november 2008

Fel val?

Uppdaterade mitt CV på monster.se häromdagen. 

Sedan dess har följande hänt:
- 2 mail från två företag i London som vill att jag ska åka dit och jobba.. PRONTO!
- 1 mail från ett företag i Stockholm som vill ha en intervju med mig, gärna denna vecka
- 1 samtal från en rekryterare i Stockholm som tycker att jag skulle passa perfekt för just hennes klient

Det är så att man undrar om man skulle stanna kvar i den där fantastiskt tråkiga branschen i alla fall. Men det lockar verkligen inte att sitta vid ett skrivbord och skriva avancerade SQL frågor hela dagarna. 

2 kommentarer:

  1. Monster är grymt. Jag trodde knappt det var sannt när jag gjorde samma sak som du. Helt plötsligt verkade det inte alls speciellt svårt att få jobb och vadå arbetslöshet? Företagen skriker ju snarare efter folk! Likaså var jag ganska skeptisk till det här med rekryteringsbolag, jag ville gärna träffa företaget i fråga direkt, men jag ändrade uppfattning om dem oxå. Kör på London eller Stockholm! Och btw.. BI behöver inte vara tråkigt, det hänger på produkten... ;)

    SvaraRadera
  2. men men hur gör ni? ja har oxå uppdaterat där men inte har det hänt nått. ja vill me få jobberbjudanden eller intervjuer. fubbigt. fast riktigt kul för dig å även personen ovan:) hoppas på att ja oxå har lite flyt snart:)

    SvaraRadera