måndag 21 juli 2008

att styra mot stormen

Imorgon bär det av. Då når vi stormens öga, och den första av fyra festivaler på raken ska påbörjas. Resan neråt blir med minibuss.

Fyra festivaler. Alla med max någon dag på "hemmafronten" emellan, som egentligen bara betyder mer jobb och massiv stress inför nästa festivals genomförande. Jag är nog mest orolig för att inte orka med. Det är riktigt påfrestande att leva festival. Speciellt om man ska sova på luftmadrass och äta för lite mat. För vaken är man nästan dygnet runt ändå.

Men oavsett detta ser jag fram emot det. För att det är roligt med festival. För att jag ska få ha min Leena med mig och jobba. För att jag ska få lära mig nya saker. För att jag ska få testa min förmåga på nya fronter. För att jag ska bli helt slutkörd. För att jag ska få träffa nya människor. För att jag ska krama massa folk. För att jag ska njuta av varje ledig stund som finns däremellan. För att jag ska träffa folk jag lärt känna och börjat sakna.

Men tyck synd om mig när jag blir patetisk och kinkig.. Kan behöva det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar