tisdag 20 maj 2008

Att hålla fasad

Jag har upptäckt hur förvånanasvärt lätt det kan vara att hålla upp en fasad över hur bra allting är. Senaste dagarna har jag försökt rocka på som vanligt, och på frågan hur jag mår har jag till vissa personer sagt "ja, det är fina firren, allt är under kontroll". Till andra har jag svarat "åt helvete".

Det har varit lika lätt att göra båda delar, men så fort någon börjar ställa en fråga eller två darrar underläppen okontrollerat och det börjar vattnas i ögonen. Det enda som hjälper är att nypa sig hårt i armen och bita ihop.

Bryta ihop får jag göra någon annanstans.

1 kommentar:

  1. Känner igen det så väl.
    När jag mådde som sämst höll jag fasade uppe fast mina ögon förråde mig garanterat. Var livrädd att någon närstående skulle fråga hur jag mådde för jag visste att jag skulle bryta ihop. Så mitt råd är gråt ut så mycket du bara kan när du har chans till det. KRAMAR KRAMAR och ännu mera KRAMAR

    SvaraRadera